Chinezii și turcii se bat pentru autostrada Sibiu – Pitești, contractul fiind de peste 1 miliard de euro

Ministerul Transporturilor a anunțat închiderea depunerii de oferte pentru construirea celei mai dificile secțiuni a autostrăzii Sibiu – Pitești: Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni, în lungime de 37,4 km. S-au depus 15 oferte, cele mai multe de la firme din China și Turcia. Miza licitației: un contract de peste 1 miliard de euro.

Până la termenul limită, au depus oferte următorii agenți economici, potrivit unui comunicat aml Ministerului Transporturilor:

  • Asocierea Strabag SRL – Acciona Construccion S.A.
  • Asocierea Aktor Societate Tehnica Anonima (Aktor S.A.) – Rizzani De Eccher SA
  • Asocierea Astaldi Spa – Tancrad SRL 
  • Impresa Pizzarotti & C Spa 
  • Terna Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme 
  • China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) – China Railway 14th Bureau Group Co Ltd
  • China Communications Construction Company Ltd- Dimex-2000 Company SRL
  • China State Construction Engineering Corporation Ltd
  • Hunan Provincial Communications Planning, Survey & Design Institute Co., Ltd
  • Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret A.S. 
  • Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. – Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. – Yapi Merkezi İnşaat Ve Sanayi A.S. – Gülermak Ağir Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.S. 
  • Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.
  • Power Construction Corporation of China Limited – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Ltd. Sti. – Powerchina Roadbridge Group Co., Ltd 
  • Rec Uluslararasi İnşaat Yatirim Sanayi̇ Ve Ti̇caret Anoni̇m Şi̇rketi̇ – Onur Taahhut Taşimacilik inşaat Ticaret Ve Sanayi A.S.
  • Tekfen İnşaat Ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) – Dogus Insaat Ve Ticaret A.S.

Contract de peste 1 miliard de euro

Tronsonul Cornetu – Tigveni este cel mai important tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești. Fără el, traficul ar continua să treacă prin Râmnicu Vâlcea, adică tot peste Dealul Negru. 

Valoarea estimată a contractului: 5.324.779.469 lei fără TVA (peste 1 miliard de euro)

Lungime traseu: 37,4 km

Cost mediu pe kilometru: 154.790.100 lei/km (31,8 milioane euro/km)

Durata contractului:

  • 14 luni perioada de proiectare
  • 59 luni perioada de execuţie
  • 60 luni perioada de garanţie a lucrărilor (5 ani)

Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile

Principalele lucrări ale acestei secţiuni:

  • 95 de poduri și pasaje
  • tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie
  • nod rutier Cornetu și nod rutier Văleni
  • ecoduct în zona localităţii Călineşti

Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice, mai precizează Ministerul Transporturilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Conținutul este protejat !!