Cultura-Educatie

Sorin Cîmpeanu, mesaj apăsat pentru elevi: Să nu confunde vreodată rolul lor cu cel al profesorului

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, vineri, la Digi24 că fișele cu feedback-ul elevilor referitor la activitatea profesorilor nu înseamnă că aceștia trebuie să își noteze cadrele didactice, ci că sunt doar niște formulare pentru o corectă evaluare a modului în care sunt asimilate informațiile. El le-a transmis un mesaj apăsat elevilor că ei nu vor putea da niciodată note profesorilor.

„Avem rugaminte pentru elevi să nu confunde vreodată rolul elevului cu cel al profesorului. În niciun caz să nu se întâmple asta.

Am observat o dorință a unor elevi de a da note profesorilor. Feedback-ul e cu totul altceva, nu o posibilitate ca elevul să dea note profesorului.

Acest document este destinat exclusiv profesorului care strânge aceste feedback-uri”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a făcut aceste declarații în contextul în care la sfârșitul lunii aprilie a fost publicată metodologia de adunare a formularelor cu feedback-ul asupra activității profesorilor de către elevi.

Documentul a fost făcut public pe site-ul FSE Spiru Haret și poate fi consultat AICI.

Fisa pe care trebuie să o copleteze elevii cu privire la activitatea didactică. Sursa: scoalaromaneasca.ro
„Feedback-ul reprezintă colectarea de informații despre reacțiile elevilor la procesul de predare-învățare-evaluare și despre relația elev-profesor. Feedback-ul nu reprezintă judecăți de valoare, este specific activității didactice fiind utilizat ca instrument de bază pentru îmbunătățirea actului educațional.

Scopul colectării feedback-ului este creșterea calității procesului educațional și a rezultatelor acestuia, precum și îmbunătățirea relațiilor dintre părțile implicate în acest proces, pentru a asigura un act educațional inclusiv și de calitate, centrat pe elev”, se arată în metodologie.

Feedbac-ul „permite aprecierea de către cadrele didactice, a calității procesului de predare-învățare-evaluare din perspectiva elevilor, în scopul calibrării practicilor de la clasă, astfel încât să răspundă optim nevoilor de învățare ale beneficiarilor primari ai educației”, se mai arată în document.

Feedback-ul se acordă la finalul fiecărui semestru, potrivit actului normativ, „dar numai după încheierea situației școlare.”

Dacă v-a plăcut acest articol, puteți urmări Ziarul Autentic pe Facebook printr-un Like mai jos:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Conținutul este protejat !!